7 dôvodov, prečo cvičiť

Zlepšuje mozgovú činnosť.
Chceli by ste jedného dňa vstať od televízora, navliecť tepláky a zničiť sa v posilňovni? Ak vám v tom bráni len nedostatočná motivácia, po prečítaní tohto článku možno skutočne prekonáte svoje lenivé Ja a pôjdete pohľadať najbližší chrám kultu tela. Ak sa totiž na cvičenie pozriete cez logiku, nebudete mať inú možnosť.

Je v poriadku, aby nám zamestnávatelia videli až do mozgu a podľa toho nás  riadili? Čínskym zamestnancom kontrolujú v práci mozgovú činnosť, vraj  kvôli produktivite - Dobré správy

Cvičenie má pozitívny vplyv nie len na vaše telo, ale aj myseľ. Pohyb zvyšuje hladinu energie a produkciu serotonínu v organizme, čo vedie k zvýšeniu mentálnej aktivity, tvrdia odborníci. Toto tvrdenie dokazujú viacerými experimentmi, ktoré preukázali, že ľudia, ktorí žijú aktívny život s dostatočným množstvom pohybových aktivít, sú oveľa produktívnejší pri práci a iných aktivitách, ktoré vyžadujú rozmýšľanie a riešenie problémov. 

Bojuje proti stresu
Akokoľvek sa tomu bránite, stres sa stal bežnou súčasťou života každého z nás. Ak však patríte k ľuďom, ktorí ho nedokážu zvládať, určite si naordinujte aktívny oddych v podobe cvičenia. Cvičenie totiž podporuje produkciu hormónov šťastia, a teda napomáha aj dobrej nálade, uvoľneniu negatívnej energie a zaháňa depresie. Ak vám cvičenie pomôže odbúrať stres, dá sa povedať, že vám pomôže aj k lepším medziľudským vzťahom, či už v súkromí, alebo na pracovisku.

4 najboljše vaje za trebušne mišice za dom brez materialov

Dá vám energiu
Napriek tomu, že vyžaduje a spáli množstvo energie, cvičenie vám z dlhodobého hľadiska energiu a silu skôr pridáva. Vďaka nemu sa vyplavia endorfíny, ktoré vplývajú na vašu vitalitu a sviežosť po celý deň. Ak oponujete, že sa cítite príliš unavení na cvičenie, verte, že tento počiatočný stav veľmi rýchlo prekonáte.

Pomáha vzťahom
Vyčíta vám, že spolu trávite málo času a nemáte spoločné záujmy? Stále častejšie vídať v posilňovniach páriky, ktoré sa budovaniu tela venujú spolu. Podľa psychológov má tento nápad veľký vplyv na samotné odhodlanie venovať sa cvičeniu a zotrvať, ale vyzdvihujú najmä pozitívny vplyv tejto aktivity na vzťah ako taký. Podľa prieskumov dokonca páriky, ktoré kráčajú za vytýčeným cieľom spolu, bývajú v jeho dosiahnutí úspešnejší, ako jedinci.

Bojuje s chorobami
Srdcovo cievne ochorenia, vysoký tlak, zvýšený cholesterol, či osteoporóza – toto je len niekoľko málo chorôb, proti ktorým môžete efektívne bojovať pravidelným cvičením. Pohyb zlepšuje celkovú kondíciu a posilňuje svaly, čím celkovo pozitívne vplýva na kvalitu života. Dokonca spomaľuje náznaky starnutia.

Pstruh Zochová chata - Mäsové jedlá - recepty na Gurmán.sk

Môžete veľa jesť
Pri pravidelnom cvičení je strava dôležitou súčasťou tréningu, no to neznamená, že keď si dáte koláčik, či obľúbený rezeň, vrátite sa o 10 krokov dozadu. Naopak. Pravidelným cvičením posilníte metabolizmus, ktorý raz za čas dokáže efektívnejšie bojovať s jedlami, ktoré nie sú práve ideálnymi pre vašu diétu a zdravie. Pri cvičení ho aj tak spálite, preto sa nemusíte zbytočne trápiť s každým sústom.

Zmení vás
Nepáči sa vám vaše telo? Cvičením nemusíte chcieť dosiahnuť práve miery fines majstra, no stačí málo, aby sa vaše proporcie vyformovali úplne inak. Hrudník by predsa mal byť širší, ako boky a pás, preto ak na sebe začnete makať, nebudete mať viac problémy s obliekaním, nakoľko klasické strihy vám sadnú oveľa lepšie. O pocite, ktorý zo seba budete mať, ani nejdeme hovoriť…

Rodinná turistika v Štajersku




Zdroj: https://magazin.pluska.sk/zdravie/7-dovodov-preco-cvicit?fbclid=IwAR3ykw0ub_TcKKzk6Nsm0XBfHzjAthwrvjVrm6ZXDQIuisz25QriE4VGE_k