Tartárijska technológia – Schienenzeppelin

Tartárijska technológia – Schienenzeppelin (koľajový Zeppelin) vs. parný vlak, dosiahol dňa 21.6.1931 v Berlíne rekordnú rýchlosť 230 km/hod. Tento stroj bol riadený samotným konštruktérom Franzom Kruckenbergom na trati Hamburg – Berlín v úseku Karstädt. V tom čase bola na trati bežná cestovná rýchlosť 157,3 km/hod.

Experimentálne vozidlo bolo postavené s využitím rady konštrukčných prvkov z leteckej techniky. Stroj vážil 18,6 ton a bol poháňaný dvanásťvalcovým leteckým motorom BMW-VI o výkone 600 koní. Motor nepoháňal dvojkolie voza, ale tlačnú vrtuľu, sklonenú pod uhlom 7° smerom hore. Aj keď celková dĺžka vozu bola 25,85 m, jednalo sa o vozidlo dvojnápravové, s rázvorom 19,6 m. Aerodynamicky tvarované teleso s kostrou z odľahčených hliníkových nosníkov, poťah z impregnovaného plátna, vrtuľový pohon – to všetko nápadne pripomínalo vystuženú vzducholoď Zeppelin. Preto tá prezývka Schienenzeppelin – koľajový Zeppelín.

Chcete vedieť, aký bol osud Schienenzeppelinu?
Bol odstavený v železničných dielňach Berlín – Tempelhof, kde chátral a 21. apríla 1939 rozhodlo železničné oddelenie ríšskeho ministerstva dopravy o jeho vyradení a zošrotovaní.


ZDROJ: Objavené v útrobách internetu.